روز به روز ویروس کرونا در حال پیشرفت است، به طوری که این ویروس گام های بلندتری برداشته و در خارج از چین هم افرادی را به آغوش خود کشانده است.

ویروس کرونا چیست؟

به غیر از چین، تاکنون ۲۰ مورد ابتلا به این بیماری در ژاپن٬ ۱۹ مورد در تایلند٬ ۱۶ مورد در سنگاپور٬ ۱۲ مورد در کره جنوبی و ۹ مورد در استرالیا به ثبت رسیده است. همچنین ۸ مورد در مالزی٬ ۸ مورد در آمریکا٬ ۸ مورد در آلمان٬ ۶ مورد در فرانسه٬ ۶ مورد در ویتنام٬ ۴ مورد در امارات متحده عربی٬ ۴ مورد در کانادا٬ ۲ مورد در انگلستان٬ ۲ مورد در روسیه٬ ۲ مورد در ایتالیا و یک مورد در هر یک از کشورهای نپال٬ کامبوج٬ سریلانکا٬ هند٬ فیلیپین٬ فنلاند٬ اسپانیا و سوئد مشاهده شده است.

برای مقابله با کرونا چه کنیم ؟

امروز هم متاسفانه با خبر شدیم مردی فیلیپینی در اثر کرونا خارج از چین جان باخته است. رابیندرا آبیاسینگه، نماینده سازمان بهداشت جهانی در فیلیپین طی بیانیه‌ای از جان باختن یک مرد ۴۴ ساله در شهر مانیل، پایتخت این کشور خبر داد. به گفته وی، این مرد شهروند چین بوده و هفته پیش به دلیل سرفه و گلودرد به دکتر مراجعه کرده و پزشکان ابتلای او به ویروس کرونا را تشخیص داده بودند. این فرد اولین نفری است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در خارج از چین جان خود را از دست می‌دهد.