در حالی که وحشت از کند شدن رشد اقتصادی جهان با اپیدمی ویروس کرونا باعث شده است تا تقاضا برای طلا بالا بماند، قیمت جهانی طلا به ۱۶۰۰ دلار نزدیک شد و بهترین رشد قیمت آن در ۵ ماه اخیر به ثبت رسید.

پاوربانک ۵۰۰۰ میلی آمپری وگر مدل vp0409

ویروس کرونا در چین، ماجرای بدی است که زندگی خیلی از مردم هم در چین و هم در تمام دنیا را به خطر انداخته و به مرگ بالای ۱۰۰ نفر منجر شده است. این ویروس حتی به اقتصاد جهانی هم لطمه زده و قیمت طلا و نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

به نقل از رویترز، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱۴.۸۸ دلار افزایش ۱۵۸۹.۱۶ دلار فروخته شد. طلا طی ماه ژانویه ۴ درصد افزایش ارزش داشت.

دیشب در پایان معاملات هفتگی بازارهای جهان، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۱ درصد جهش کرد و به ۱۵۸۹.۸۱ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۲۶ درصد رشد کرد تا به ۱۵۹۳.۴۰ دلار برسد.

به این ترتیب با بیش از ۴ درصد جهش، بهترین رشد ماهیانه قیمت طلا از ماه آگوست تا کنون به ثبت رسید. سازمان بهداشت جهانی پس از اینکه ۲۰۰ نفر در اثر ویروس کرونا کشته شدند، اعلام حالت فوق‌العاده کرد.

رشد قیمت طلا با وحشت از ویروس کرونا

کریگ ارلام، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: «طلا همچنان به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری دیده می‌شود و همزمان در برابر سطح ۱۶۰۰ دلار مقاومت می‌کند که همین امر سبب شده است تا قیمت‌ها بیش از این افزایش نیابد.»

تحلیل‌گر ساکسوبانک، اوله هانسن، گفت: این ویروس و پتانسیل تأثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهان، قیمت طلا را تقویت کرده است.