راهنمای خرید جوی استیک

امروزه صنعت گیم (Game) یکی از عرصه های پرطرفدار در دنیای دیجیتال است و افراد در سنین مختلف به انجام بازی های کامپیوتری مشغول می شوند. یه همین سبب است که شرکت های تولیدکننده تجهیزات دیجیتال، انواع مختلفی از وسایل مخصوص بازی (Gaming) را روانه بازار کرده اند. گیم پد (Game pad) یا دسته بازی، از جمله وسایلی است که به طور ویژه برای انجام بازی های کامپیوتری ساخته می شوند و با طراحی ویژه خود، برای این کار بهینه سازی شده اند. در این مقاله از سایت آسارایان قصد داریم راهنمای خرید گیم پد را به شما ارائه نماییم. با هیرتاش ارتباط همراه باشید.

برای بازی کردن وسایل مختلفی مانند: کامپیوتر، کنسول و موبایل وجود دارد. اینها همه وسایلی برای بازی هستند اما تمام آنها نیاز به گیم پد دارند تا بتوانند تجربه ای بسیار لذت بخش تر و دلچسب تر را به افراد ارائه دهند. هر نوع گیمی، هر نوع گیمری، هر نوع کنسولی و … یک مدل گیم پد را پسند می کند و یک مدل برای او مناسب است.

راهنمای خرید گیم پد بازی

شاید شما هم وقتی به فروشگاه های مجازی و واقعی سر می زنید برای خرید گیم پد بسیار گیج شوید که دقیقا کدام را بخرید؟ کدام برای شما مناسب است؟ کدام برای فلان بازی مناسب است؟ کدام دیرتر خراب می شود؟ کدام تجربه ای بهتر ارائه می دهد؟ کدام نرم تر است؟ کدام برای فلان دستگاه بازی مناسب است؟ و …. اینها همه سوال هایی هستند که وقتی می خواهید یک دسته بازی خوب بخرید به ذهنتان می آید. در این مطلب به تمامی آنها پاسخ خواهیم و شما را تا خرید یک دسته بازی مناسب همراهی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

گیم پد ( Gamepad ) برای کامپیوتر یا کنسول؟

دستگاه های بازی مانند: کامپیوتر و کنسول و موبایل برای بازی کردن نیاز به گیم پد دارند. اما خرید دسته بازی در کنسول ها بسیار واجب تر و ضروری تر است زیرا بدون آنها اصلا نمی توانید بازی کنید. اما برای کامپیوتر می توان با موس و کیبورد نیز بازی کرد. برای گوشی های موبایل اگر تصمیم دارید تجربه ای لذت بخش تر را تجربه کنید دسته های بازی برای شما پیشنهاد می شود. بنابراین هر دستگاهی شرایط خاص خود را دارد. همچنین بدانید که دسته بازی xbox و ps4 را می توان برای کامپیوتر و برخی مدل ها را می توان برای گوشی موبایل نیز استفاده کرد. اما دسته های کامپیوتر را نمی توان برای کنسول ها استفاده کرد و نهایتا بتوانید آنها را به گوشی موبایل متصل کنید. بنابراین بدانید که اگر چند دستگاه بازی دارید می توانید با خرید یک گیم پد کنسول آن را به تمام آنها متصل کنید.


بیشتر بدانید


موس و کیبورد یا گیم پد؟

یکی از سوال هایی که همیشه بوده موس و کیبورد یا گیم پد؟ قطعا اگر گیمر کامپیوتر باشید این مورد برای شما بسیار شما مهم است. اما اگر گیمر کنسول یا موبایل باشید این موضوع برای تان چندان اهمیتی ندارد. چون در گوشی های موبایل که نمی توان از  موس و کیبورد استفاده کرد و در کنسول ها نیز فقط برای برخی از بازی های خاص می توان از موس و کیبورد استفاده کرد.

گیمر های کامپیوتر بیشتر به موس و کیبورد عادت دارند و با آنها راحت تر هستند اما در برخی از شرایط خرید گیم پد عقلانی تر به نظر می آید. برای انجام برخی از بازی ها مانند فوتبال خرید گیم پد ضروری است چون تجربه با کیبورد اصلا چیز جذاب از آب در نمی آید. همچنین اگر بازی که دارید انجام می دهید مسابقه ای است تجربه با گیم پد بسیار لذت بخش تر است. اگرم بازی شما ۲ بعدی است که قطعا دسته های بازی گزینه بسیار مناسب تری هستند. همچنین برای برخی از بازی ها مانند فورتنایت نیز استفاده از دسته کار را بسیار راحت تر می کند.

در نتیجه اینکه بخواهید از موس و کیبورد یا گیم پد استفاده کنید کاملا به دیوایسی که با آن بازی می کنید و شرایط و بازی شما بستگی دارد.

انواع دسته بازی:

شناخت انواع دسته های بازی باعث می شود بدانید کدام مدل برای شما بهتر است و بخش زیادی از انتخاب های بازار را فیلتر کنید. در ادامه به برخی از مدل های دسته بازی می پردازیم.

دسته بازی کنسول:

گیم پد های کنسول ها مانند xbox و ps4 جز بهترین گیم پد های موجود در بازار به حساب می آیند. کیفیت آنها بسیار بالا است و هنگام بازی کردن بسیار به شما لذت بیشتری می دهند. قطعا قیمت آنها نیز بسیار گران تر است. این مدل دسته ها را معمولا می توان به کامپیوتر و گوشی موبایل وصل کرد اما باید قبلش این مورد را برسی کنید چون همه مدل ها از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.

دسته بازی کامپیوتر:

شرکت هایی وجود دارند که به صورت اختصاصی برای کامپیوتر گیم پد تولید می کنند. قطعا گیم پد هایی که برای کامپیوتر تولید می شود قیمتش بسیار پایین تر است و اگر قیمت بالا پیدا کردید بدانید امکانات و کیفیت آن نیز بسیار بالا است. اگر pc گیمر هستید بنابراین خرید دسته های کامپیوتر شاید بیشتر برای تان صرف داشته باشد. این دسته ها را می توان با یک تبدیل به گوشی های موبایل هم متصل کرد( اما کمی سخت است) همچنین مدل های بدون شوک و با شوک موجود می باشد که می توانید در صورت نیاز هر کدام را که خواستید خریداری کنید.


فروشگاه

فروش ویژه پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر وگر


دسته بازی موبایل:

گوشی های موبایل امروزه در صنعت بازی بسیار پیشرفت کردند و دیگر می توان گفت که خرید دسته های بازی برای آنها کار عقلانی است. اما متاسفانه فقط برخی از عناوین بزرگ موبایل از دسته های بازی پشتیبانی می کنند و بسیاری از عناوین روی موبایل از گیم پد های موبایل پشتیبانی نمی کنند که این موضوع واقعا ناراحت کننده است. عناوینی مثل پابجی موبایل و کال اف دیوتی موبایل جز بهترین عناوینی هستند که از دسته بازی پشتیبانی می کنند و بازی کردن آنها با دسته واقعا لذت بخش است.

خرید گیم پد کامپیوتر

دسته بازی مخصوص بازی:

برخی از دسته های بازی فقط برای یک بازی یا چند بازی خاص طراحی شدند. معمولا این دسته ها به بهترین شکل ممکن برای آن بازی طراحی شدند که شما بتوانید بهترین تجربه ممکن را بدست بیاورید. برای مثال یک مدل دسته شبیه تفنگ وجود دارد (دسته بازی بلوتوثی Ipega مدل PG-9057)که شما می توانید ان را خریداری کنید و از آن در برخی از بازی های شوتر مانند کال اف دیوتی استفاده کنید که قطعا تجربه ای که به شما می دهد بسیار عالی تر و کامل تر است. اما این دسته ها معمولا فقط برای چند بازی یا یک بازی قابل استفاده هستند و قیمت آنها نیز گران است. بنابراین اگر پلیر حرفه ای یک بازی نیستید شاید این دسته ها چندان برای تان به صرفه نباشد.

دسته بازی ۴ انگشتی:

این دسته یک مدل مخصوص است که به تازگی بسیار رواج پیدا کرده است. این مدل برای موبایل طراحی شده است و مخصوص این دیوایس است. شاید شما هم گیم پلی بسیاری از افرادی که روی موبایل بازی می کنند و بسیار حرفه ای هستند را دیده باشید و با خود بگوید آنها چطور اینطور خوب بازی می کنند؟

دسته بازی مخصوص موبایل

استفاده از دسته های ۴ انگشتی می تواند یکی از دلایل آن باشد. شما در بازی هایی مانند پابجی موبایل و کال اف دیوتی موبایل  فقط از دو انگشت خود می توانید استفاده کنید اما با استفاده از این گیم پد های مخصوص شما می توانید از ۴ انگشت خود استفاده کنید به طوری که مثلا: با یک انگشت دکمه تیر، با دیگری دکمه شلیک، با دیگر لمس و جهت و با دیگری هم راه بروید. قطعا تجربه بازی به این صورت بسیار لذت بخش تر و راحت تر است. قیمت این دسته های بازی چندان گران نیست اما تجربه ای که ارائه می دهد بسیار لذت بخش است.

دسته های حرکتی:

دسته های حرکتی مانند دسته حرکتی ps4 و گیم پد های مخصوص vr جز این دسته ها قرار می گیرند. که تنها در صورتی که دیوایس مخصوص آن را داشته باشید یا اینکه بازی های مخصوص را داشته باشید قابل استفاده هستند. اما تجربه این دسته های حرکتی بسیار شیرین است و پیشنهاد می کنم حتما یک بار هم که شده آن را تجربه کنید.

دسته های با شوک یا بدون شوک؟ دسته های بدون شوک هم وجود دارند که البته اصلا خرید آنها پیشنهاد نمی شود چون در برخی از بازی ها شما را با مشکل مواجعه می کنند. همچنین تجربه ای جذاب به شما ارائه نمی دهند.

دسته ps4 یا xbox؟ این موضوع کاملا سلیقه ای است اما طبق برسی ها و نظر بسیاری از افراد گیم پد xbox به علت طراحی خاصش بسیار تجربه ای لذت بخش تر را ارائه می دهد. اما احتمالا بسیاری از ما تجربه بازی با دسته هایی شبیه ps4 را داشته باشیم. ولی پیشنهاد ما و بسیاری از گیمر ها استفاده از دسته هایی است که فرم شبیه xbox دارند.

راهنمای خرید دسته بازی

دسته باسیم یا بدون سیم؟ گیم پد های امروزی در دو مدل باسیم و بدون سیم عرضه می شوند که قطعا مدل بدون سیم بسیار گران تر است. اما طبیعتا می تواند تجربه ای خیلی لذت بخش تر را ارائه دهد. فرض کنید دارید بازی کنید و می توانید آزادانه هر جا که خواستید قرار بگیرید و به بازی خود ادامه دهید. اگر بودجه اش را دارید ما دسته های بدون سیم را پیشنهاد می کنیم. البته دسته های کنسول بازی ها که به صورت پیش فرض بدون سیم هستند.

راحتی بسیار گزینه مهمی است!

در دسته های بازی همه به قیمت، تعداد دکمه، شکیل بودن و …. اهمیت می دهند اما اینها همه بعد از راحتی قرار می گیرند. اگر گیم پدی در دست شما خوب قرار نمی گیرد یا دست شما را اذیت می کند و یا باعث درد گرفتن دست شما می شود ان گیم پد مناسب شما نیست و بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.

کلام آخر

گیم پد های بسیار مختلفی از برند های مختلفی در بازار وجود دارد که معمولا همه انها از شرکت های بزرگ و محبوبی هستند. در ایران نیز شرکت tsco یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید گیم پد می باشد که هم قیمت خوبی ارائه می دهد و هم کیفیت خوبی ارائه می دهد.

سعی کنید در خرید ابتدا نیاز خود را مشخص کنید سپس با توجه به دیوایس مورد نظر اقدام به خرید کنید. امیدواریم این مطلب برای تان مفید بوده باشد و از مطالب آن استفاده کنید.