امروزه استفاده از گوشی و تبلت به یکی از نیازهای اصلی بشر تبدیل شده است و عدم استفاده از این وسایل هوشمند، تاثیر مستقیمی بر روی زندگی همه ما دارد، تا حدی که بدون آنها زندگی کردن هم سخت خواهد شد! در طول روز ممکن است مدت زمان زیادی را صرف چک کردن پیام‌های شبکه‌های اجتماعی کنید. اما باید در نظر داشته باشید که گوشی شما در مدت زمان معینی دارای شارژ است و در هنگام اتصال به وای فای یا استفاده از موبایل دیتا، شارژ آن به زودی تمام خواهد شد. بر همین اساس استفاده از وسیله‌ای به نام پاور بانک به یک ضرورت در زندگی ما تبدیل شده است. اما بعضی از افراد و شرکت‌ها از این ضرورت سوء استفاده کرده و اقدام به فروش و حتی ساخت پاوربانک‌ تقلبی می‌کنند که ممکن است سلامت گوشی و حتی خود شما را به خطر بیندازند. با توجه به تنوع زیاد پاوربانک‌های موجود در بازار، تشخیص پاوربانک اصلی از تقلبی به یک چالش مهم تبدیل شده و حتی در پاره‌ای از مواقع امکان تشخیص اصلی و تقلبی بودن این محصول از یکدیگر بسیار سخت شده است.
شاید شما هم با چنین پاوربانک‌هایی که با نام برندهای ناشناس و حتی با نام برندهای معتبر، اما با قیمت پایین در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند، مواجه شده باشید. همین پایین بودن نامتعارف قیمت ممکن است بسیاری از کاربران را برای خریدن این محصول وسوسه کند، اما بی خبر از آنکه پول خود را خرج یک پاوربانک تقلبی کرده و به نوعی پول خود را دور ریخته‌اند. در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به خرید پاوربانک، تمامی معایب و مشکلاتی که یک پاوربانک تقلبی ممکن است برای شما به وجود آورد را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه این گزارش به موضوعاتی اشاره شده است که شما را در خریدن یک پاوربانک اورجینال یاری می‌کند.

پاوربانک های تقلبی

قیمت

شاید بارها با جمله “هیچ گرانی بی‌حکمت نیست و هیچ ارزانی بی‌علت” برخورد کرده باشید. در حقیقت این جمله برای خریدن یک پاوربانک هم به خوبی کاربرد دارد. گاهی اوقات ممکن است گول ظاهر یا ظرفیت بالای یک پاوربانک را بخورید که با قیمت ارزان و غیر معقولی به فروش می‌رسد، اما در اصل ممکن است پاوربانکی را خریداری کنید که کاملا تقلبی بوده و عامل آسیب زدن به تبلت یا گوشی شما را فراهم آورد.
البته باید در نظر داشت میزان بودجه‌ای که شما برای خریدن پاوربانک در نظر گرفته‌اید، به خودی خود اهمیت بسزایی دارد. همچنین قیمت و سایز پاوربانک رابطه‌ای مستقیم با ظرفیت آن دارند و هر چه پاوربانک با ظرفیت بالاتری تهیه گردد، اندازه‌ی آن نیز بزرگ‌تر خواهد شد و قیمت نیز به تناسب بالاتر می‌رود. در نتیجه سعی کنید موضوع قیمت را به خوبی در نظر بگیرید و ذهن خود را برای خریدن یک پاوربانک اورجینال آماده نمایید.

باتری

شاید مهمترین موضوعی که در هنگام خریدن یک پاوربانک باید به آن دقت کنید، نوع باتری‌های به کار گرفته شده در آن است. باتری پاوربانک‌های اصلی با رعایت تمامی استانداردهای لازم تولید می‌شوند و مدت زمان ارائه شارژ آنها واقعی است. یعنی اگر پاوربانک شما دارای باتری‌هایی با ظرفیت ۱۰ هزار میلی آمپر و باتری گوشی شما نیز ۲۴۰۰ میلی آمپر باشد، این پاوربانک قادر است تنها با یکبار شارژ، گوشی شما را چهار دفعه به صورت کامل شارژ نماید. جنس باتری‌های پاوربانک معمولا لیتیوم یونی بوده که برخی از آنها قابلیت شارژ سریع را نیز دارا می‌باشند.
اما پاوربانک‌هایی که به صورت تقلبی ساخته می‌شوند، از باتری‌های بی‌کیفیتی استفاده می‌کنند و با توجه به ظرفیت نوشته شده بر روی بدنه، شارژ واقعی را به شما ارائه نمی‌کنند. همچنین گزارش‌های فراوانی از منفجر شدن این محصولات تقلبی وجود دارد که نشان می‌دهد بر اثر استفاده از سلول باتری‌های بی‌کیفیت رخ داده‌اند و حتی منجر به آسیب رساندن به کاربران نیز شده است. در نتیجه سعی کنید پول خود را خرج یک بمب ساعتی متحرک نکنید!

پاور بانک اصل

ایمنی

شرکت‌های تولید کننده پاوربانک موظف هستند تمامی استانداردهای لازم را برای این محصول در نظر بگیرند. بر همین اساس، آزمون‌های مختلفی برای حفاظت هوشمندانه از پاوربانک شما وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از: حفاظت در برابر شارژ، ولتاژ، جریان بالا، تخلیه شارژ، دما، رطوبت و میدان مغناطیسی. تمامی این موارد دارای یک علامت خاص می باشند که معمولا بر روی جعبه پاوربانک چاپ می‌شوند. اما در صورتی که مشاهده کردید یک پاوربانک هیچیک از این علائم را دارا نمی‌باشد شک نکنید که تقلبی است.

کد درج شده بر روی بسته بندی

پاوربانک‌های اصلی با یک کد مخصوص بر روی بسته‌بندی به فروش می‌رسند. با بررسی این کد در وب‌سایت اصلی شرکت تولید کننده، به راحتی می‌توانید اصلی یا تقلبی بودن این محصول را تعیین نمایید.

علائم تجاری چاپ شده

اکثر شرکت‌های سازنده پاوربانک، علائم تجاری خود را به صورت برجسته بر روی قسمتی از پاوربانک چاپ می‌کنند که به صورت کاملا روشن و واضح قابل مشاهده هستند. این در حالیست که همین علائم بر روی پاوربانک‌های تقلبی به صورت معمولی و کم رنگ چاپ می‌شوند و حتی ممکن است در اثر تماس دستان شما با آن پس از مدتی محو گردند.

طراحی بدنه پاوربانک

با وجود آنکه شرکت‌های زیادی در سراسر جهان به تولید پاوربانک مشغول هستند، اما شرکت‌هایی در زمینه فروش محصولات خود پیشتاز می‌باشند که از مواد اولیه مناسب استفاده می‌کنند و تنوع خوبی را در نوع طراحی بدنه پاوربانک به کار می‌گیرند. بدنه پاوربانک‌های اصلی با دستگاه‌های CNC برش می‌خورند و حس خوبی در هنگام در دست گرفتن آنها برای شما تداعی می‌شود، در حالیکه پاوربانک‌های تقلبی از کیفیت پایینی در ساخت بهره‌مند شده و  زوایای گرد شده بدنه در آنها به خوبی رعایت نشده است.